STATUT
Załącznik Nr 1 do uchwały
Zebrania Założycielskiego z dnia 18.12.2014 r.
(tekst z uwzględnieniem zmian z dnia 07.04.2016 r
S T A T U T
I. NAZWA
- Stowarzyszenie zwane dalej Klubem nosi nazwę Klub Motocyklowy MOTOLEGION LĘBORK i prowadzi działalność na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie oraz ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach oraz postanowień niniejszego Statutu.
- Klub posiada znak graficzny (barwy klubowe i logo), którego wzór stanowi załącznik do Statutu.
- Klub może używać skróconej nazwy „Motolegion Lębork”
II. SIEDZIBA
Siedzibą Klubu jest miasto Lębork.
III. TEREN DZIAŁANIA
Terenem działania Klubu jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
IV. CELE I SPOSOBY ICH REALIZACJI
- Cele:
- Integracja środowiska motocyklistów.
- Rozwój sportów motorowych
- Uprawianie turystyki motocyklowej oraz innych form rekreacji.
- Szerzenie wiedzy z zakresu ratownictwa drogowego.
- Propagowanie znajomości przepisów o ruchu drogowym oraz technikach jazdy motocyklem.
- Pogłębianie wiedzy o motocyklach i historii motocyklizmu.
- Podnoszenie poziomu kultury jazdy.
- Pomoc charytatywna.
- Współpraca z innymi klubami motocyklowymi, stowarzyszeniami i instytucjami.
- Sposoby realizacji celów:
- Organizowanie imprez o charakterze integracyjnym oraz turystyczno-sportowym.
- Udział w imprezach środowiskowych.
- Organizowanie szkoleń z zakresu ratownictwa drogowego.
- Organizowanie szkoleń z zakresu przepisów o ruchu drogowym.
- Prowadzenie szkoleń z zakresu doskonalenia technik jazdy motocyklem.
- Udział w zlotach, rajdach i imprezach środowiskowych.
- Organizowanie konkursów i zawodów podnoszących sprawność fizyczną i techniczną z zakresu jazdy motocyklem.
- Organizowanie pomocy potrzebującym.
V. CZŁONKOWIE KLUBU
- Członkowie Klubu dzielą się na:
1) Członków Zwyczajnych – „Members”
2) Kandydatów – „Prospect”
3) Członków Honorowych
- O członkostwo Klubu może ubiegać się każda pełnoletnia osoba posiadająca własny motocykl lub trójkołowiec oraz uprawnienia do kierowania nim.
- Wniosek o przyjęcie w poczet członków Klubu wraz z rekomendacją Wprowadzającego należy złożyć do Zarządu Klubu.
- Wprowadzającym może być tylko Członek Zwyczajny.
- Wprowadzający jest odpowiedzialny za postawę kandydata i przestrzeganieprzez niego postanowień regulaminu przez cały okres kandydacki.
- O przyjęciu w poczet kandydatów decyduje Zarząd Klubu w formie uchwały, po wpłaceniu przez kandydata wpisowego.
- Przyjęty w poczet kandydatów „Prospect” otrzymuje legitymację kandydacką. Po okresie co najmniej 3 miesięcy od daty przyjęcia otrzymuje kamizelkę z małym logo Klubu na lewej piersi.
- Prospect nie ma biernego ani czynnego prawa wyborczego i nie ma prawa głosowania na zebraniach Klubu.
- Okres kandydacki trwa do 12 miesięcy , licząc od dnia podjęcia uchwały przez Zarząd. W wyjątkowych sytuacjach okres kandydacki może być przez Zarząd przedłużony do 24 miesięcy.
- Członkiem Zwyczajnym zostaje się po podjęciu odpowiedniej uchwały przez Zarząd Klubu i złożeniu ślubowania. Nominowanemu na Członka Zwyczajnego, President wręcza legitymację członkowską i kamizelkę z barwami Klubu.
- Tytuł Członka Honorowego nadawany jest przez Walne Zebranie osobom szczególnie zasłużonym dla Klubu. Członek Honorowy zwolniony jest z opłacania składki członkowskiej. Nie ma prawa głosowania na zebraniach Klubu.
VI. PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁONKÓW KLUBU
- Obowiązki członków Klubu:
1) aktywne uczestniczenie w działalności klubu,
2) przestrzeganie postanowień niniejszego Statutu oraz uchwał władz Klubu
3) regularne i terminowe opłacanie składki członkowskiej,
4) uczestniczenie w Zebraniach Klubowych i Walnym Zebraniu,
5) dbanie o dobre imię Klubu,
6) nieodpłatne wykonywanie prac na rzecz Klubu
- Uprawnienia członków Klubu. Członek Klubu ma prawo do:
1) biernego i czynnego prawa uczestniczenia w wyborach do władz Klubu,
2) uczestniczenia we wszystkich formach działalności Klubu,
3) zgłaszania wniosków i postulatów w sprawie działalności Klubu,
4) noszenia barw klubowych
5) głosowania na zebraniach Klubu,
VII. USTANIE CZŁONKOSTWA, WYKLUCZENIE, ZAWIESZENIE W PRAWACH CZŁONKA
- Członkostwo w Klubie ustaje na skutek:
- dobrowolnej rezygnacji złożonej na piśmie do Zarządu Klubu;
- utraty praw obywatelskich na mocy prawomocnego wyroku Sądu,
- śmierci członka,
- wykluczenia przez Zarząd.
Zarząd ma prawo wykluczyć członka z Klubu z powodu;
- zalegania z opłatą składek członkowskich przez okres 6 m-cy,
- rażącego naruszenia postanowień niniejszego Statutu lub uchwał władz Klubu,
- działania na szkodę dobrego imienia Klubu
- popełnienia czynu niegodnego członka Klubu
- Od uchwały Zarządu o wykluczeniu, zainteresowanemu przysługuje prawo wniesienia odwołania do Walnego Zebrania w terminie 30 dni od daty wysłania przesyłką poleconą. Z dniem złożenia odwołania członek Klubu zostaje zawieszony w prawach członka na czas do Walnego Zebrania. Odwołanie jest rozpatrywane na najbliższym Walnym Zebraniu Klubu. Uchwała Walnego zebrania w tej sprawie jest ostateczna.
- Wykluczony członek Klubu może po upływie roku od podjęcia uchwały o wykluczeniu, ponownie ubiegać się o członkostwo w Klubie. Decyzję o ponownym przyjęciu podejmuje Zarząd z uwzględnieniem zasad określonych w rozdz. V Statutu.
- Zawieszenie w prawach członka Klubu
- Na wniosek członka Klubu, Komisji Rewizyjnej/Dyscyplinarnej lub z własnej inicjatywy, Zarząd może podjąć uchwałę o czasowym zawieszeniu członkostwa na okres do 12 miesięcy. Jeśli do upływu tego okresu członkostwo nie zostanie przywrócone, Zarząd podejmuje uchwałę o wykluczeniu z Klubu.
- Decyzję o przywróceniu zawieszonego członkostwa podejmuje Zarząd w formie uchwały.
- Każdy kto został wykluczony z Klubu lub zawieszony w prawach członka ma obowiązek, natychmiast po poinformowaniu go o tym, zdać Zarządowi legitymację członkowską, barwy klubowe i odznaki PRM.
- Członek Klubu, który został wykluczony lub zawieszony w prawach członka nie ma prawa noszenia barw klubowych i posługiwania się znakiem graficznym Klubu oraz odznakami PRM. Zostaje również pozbawiony możliwości korzystania z części strony internetowej dostępnej dla członków Klubu.
- Informacja o wykluczeniu z Klubu lub zawieszeniu w prawach członka umieszczana jest na stronie internetowej Klubu, w części dostępnej dla złonków Klubu.
- Skreślenie z listy członków Klubu oznacza równocześnie ustanie członkostwa w PRM.
- W uzasadnionych przypadkach Zarząd może podjąć uchwałę o nadaniu kandydatowi lub członkowi Klubu statusu „Bad Standing”.
VIII. WŁADZE KLUBU
Władzami Klubu są;
- Walne Zebranie
- Zarząd Klubu
- Komisja Rewizyjna/Dyscyplinarna
- Walne Zebranie
- Walne Zebranie jest najwyższą władzą Klubu. Tworzą je wszyscy członkowie Klubu.
- Walne Zebranie zwoływane jest przez Zarząd Klubu raz w roku w terminie do końca I kwartału.
- Na wniosek co najmniej 2/3 ogólnej liczby członków Klubu, Zarząd zobowiązany jest zwołać nadzwyczajne Walne Zebranie w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku.
- W sprawach o szczególnym znaczeniu dla Klubu, Zarząd może zwołać nadzwyczajne Walne Zebranie.
- Do kompetencji Walnego Zebrania należy:
- wybór i odwoływanie Presidenta Klubu i Skarbnika
- wybór i odwoływanie pozostałych członków Zarządu
- wybór i odwoływanie Komisji Rewizyjnej/Dyscyplinarnej i jej poszczególnych członków,
- uchwalanie zmian w Statucie,
- rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu Klubu,;
- udzielanie Zarządowi Klubu absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej/Dyscyplinarnej,
- określanie głównych kierunków działania Klubu,
- podejmowanie uchwał o rozwiązaniu Klubu i przeznaczenia jego majątku,
- podejmowanie uchwały w sprawie wysokości składki członkowskiej i wpisowego,
- podejmowanie uchwały w sprawie nadania tytułu Członka Honorowego.
- Głosowanie na Walnym Zebraniu odbywa się w sposób jawny. Walne Zebranie może podjąć decyzję o przeprowadzeniu tajnego głosowania w określonych sprawach.
- Uchwały Walnego Zebrania są ważne jeśli uczestniczy w nim więcej niż połowa członków Klubu.
- Zarząd Klubu
- Zarząd Klubu składa się z 5 członków wybieranych przez Walne Zebranie na trzyletnią kadencję. W skład zarządu wchodzą:
- President,
- V-ce President
- Skarbnik
- Sierżant - Sergeant
- Sekretarz - Secretary
- Na pierwszym posiedzeniu nowo wybranego Zarządu Klubu, President wyznacza: v-ce presidenta, sekretarza i sierżanta.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje President Klubu w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
- W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział inne osoby zaproszone przez Presidenta.
- Uchwały Zarządu podejmowane są w głosowaniu jawnym.
- Do kompetencji Zarządu Klubu należy:
- kierowanie bieżącą działalnością Klubu,
- realizowanie uchwał Walnego Zebrania,
- planowanie i prowadzenie gospodarki finansowej,
- reprezentowanie Klubu na zewnątrz,
- przyjmowanie, zawieszanie i wykluczanie członków Klubu,
- zwoływanie Walnego Zebrania.
- zwoływanie zebrania Klubu i zapraszanie na nie osób spoza Klubu
- Dokumentację Klubu prowadzi osoba będąca w składzie Zarządu, wyznaczona przez Presidenta.
- Skarbnik Klubu prowadzi dokumentację finansową.
- Komisja Rewizyjna/Dyscyplinarna
- Komisja Rewizyjna/Dyscyplinarna składa się z 4 osób wybieranych przez Walne Zebranie na trzyletnią kadencję. Komisja wybiera spośród siebie Przewodniczącego, v-ce przewodniczącego i sekretarza.
- Posiedzenia Komisji Rewizyjnej/Dyscyplinarnej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w roku. Posiedzenia zwołuje Przewodniczący Komisji Rewizyjnej/Dyscyplinarnej.
- Komisja Rewizyjna pełni równocześnie funkcję Komisji Dyscyplinarnej Klubu
- Do kompetencji Komisji Rewizyjnej/Dyscyplinarnej należy:
- kontrola całokształtu działalności Klubu,
- wnioskowanie do Walnego Zebrania o udzielenie bądź nieudzielenie Zarządowi Klubu absolutorium,
- prowadzenie postępowania wyjaśniającego wobec członków Klubu w przypadku naruszenia postanowień Regulaminu,
- wnioskowanie o zawieszenie w prawach członka Klubu lub wykluczenie z Klubu
IX. HIERARCHIA W KLUBIE
W Klubie obowiązuje następująca hierarchia:
- President
- kieruje bieżącą działalnością Klubu,
- kieruje pracami Zarządu Klubu,
- reprezentuje Klub na zewnątrz
- V-ce President
- zastępuje Presidenta w czasie jego nieobecności
- załatwia sprawy formalne w Klubie,
- odpowiada za dokumentację Klubu
- Skarbnik
- prowadzi gospodarkę finansową Klubu i dokumetację,
- Sierżant - Sergeant
- dba o bezpieczeństwo grupy,
- analizuje zagrożenia da grupy,
- kontaktuje się z instytucjami i innymi klubami w sprawach dotyczących bezpieczeństwa
- Sekretarz - Sekretary
- odpowiada za prawidłowość sporządzanej w Klubie dokumentacji,
- prowadzi korespondencję z instytucjami i innymi klubami,
- odpowiada za przepływ informacji w Klubie
- Członkowie Zwyczajni - Members
- posiadają pełnię praw i obowiązków wynikającą z członkostwa
- Kandydaci – Prospect
- w okresie kandydackim nie posiadają pełni praw i obowiązków
X. MAJĄTEK I FUNDUSZE KLUBU
- Na majątek Klubu składają się: nieruchomości, ruchomości oraz fundusze.
- Na fundusze Klubu składają się:
- składki członkowskie, wpisowe,
- darowizny i zapisy,
- dotacje,
- dochody z majątku,
- dochody z działalności statutowej
- dochody z ofiarności publicznej.
- Powyższe fundusze uzyskiwane będą poprzez:
- zbieranie składek członkowskich,
- przyjmowanie darowizn i zapisów,
- pozyskiwanie dotacji,
- organizowanie zbiórek
- Fundusze Klubu mogą być wykorzystane wyłącznie na realizację celów statutowych.
- Do składania oświadczeń woli w imieniu Klubu, w tym w sprawach majątkowych, uprawnionych jest dwóch członków Zarządu, w tym President.
XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Zmiana postanowień Statutu Klubu wymaga uchwały Walnego Zebrania podjętej większością głosów przy obecności co najmniej kwalifikowanej większości uprawnionych do głosowania.
- Rozwiązanie Klubu może nastąpić na podstawie uchwały Walnego Zebrania podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej kwalifikowanej większości uprawnionych do głosowania.
- Uchwała o rozwiązaniu Klubu określa tryb likwidacji oraz cel, na jaki ma być przeznaczony jego majątek.
- Klub nie prowadzi działalności gospodarczej.
- Członkowie Klubu pełniący funkcje w Zarządzie Klubu i Komisji Rewizyjnej/Dyscyplinarnej, wykonują swoje obowiązki nieodpłatnie
- Zamieszczanie informacji na stronie internetowej Klubu wymaga zgody Presidenta.
- Informacji na zewnątrz, o działalności Klubu i zamierzeniach udziela President lub osoba przez niego wyznaczona.
Protokołował
Marian Borek
|
Przewodniczący Zebrania
Henryk Dąbrowski
|